Партнерський збір УП. Задонать на дрони та РЕБи

7% для готелів: в чому плюс і що робити далі?

Четвер, 05 листопада 2020, 16:00

Учора Верховна Рада прийняла президентський законопроєкт 3851 про знижений ПДВ для готелів (7%)

Я, як докторка економічних наук та експертка туристичної галузі, схвалюю рішення про пільги для готелів. Скажу більше: сама реєструвала подібний законопроєкт минулого скликання, будучи головою парламентського підкомітету туризму.

Але тоді більшість крутила мені пальцем у скроні і казали: "Аня, який туризм?"

7% ПДВ для готелів — це стимул для великих готельних мереж заходити в Україну. Наприклад, для того ж Marriott, який представлений у всіх великих містах світу, але досі не зайшов бодай у Київ. Можна довго розповідати про причини незаходження великих готельних мереж в Україну, але однією з основних причин завжди була несприятлива податкова політика.

Наприклад, у всіх європейських країнах вже довгі роки був знижений ПДВ для готелів, окрім України (до вчора). Цей податок ще до пандемії у європейських готелях був у вдвічі–втричі, а іноді вчетверо–вп’ятеро нижче стандартного по країні.

Зокрема, у Люксембурзі стандартний ПДВ складав 17%, а для готелів — 3%. Тобто більш як вп’ятеро нижчий!

Зараз для реабілітації туристичної галузі багато країн взагалі вводять ще нижчу ставку ПДВ для готелів (Британія — 5%, Німеччина — 5%, Туреччина — 1%), але слід зауважити, що у розвинених країнах всі готелі є платниками ПДВ, тому ця поступка дуже вагома для бюджетів країн.

Читайте також: Держтуризму і Google підписали меморандум про співпрацю: що він передбачає

Radisson планує відкрити новий готель в Одесі

Інша справа, що розраховувати на те, що в Україну після цього відразу зайдуть великі мережі готелів — не варто. Адже в умовах пандемії великі бренди скоротили свої програми розвитку.

Тому цей стимул може запрацювати лише одночасно з легалізацією грального бізнесу, готовими інвестиційними майданчиками під готелі та прийняттям національної стратегії стабільного і пріоритетного туристичного розвитку.

Що було до сьогодні?

Ситуація з високим ПДВ (20%), що є неконкурентним, призводила до того, що в Україні 93% закладів розміщення на сьогодні зареєстровані на ФОПах і, відповідно, не мають готельних "зірок". Адже зірки можуть отримати лише юридичні особи — платники ПДВ. Тому українська сфера гостинності на сьогодні — "допотопна" і неконкурентоспроможна.

Чому індустрія гостинності на ФОПах — програє?

Готелі-ФОПи не впроваджують світові стандарти сервісу, не входять до глобальних мереж туристичної індустрії, що мають мільйонні клієнтські бази та здійснюють промоцію дестинацій, де розташовані. Готелі-ФОПи, які зареєстровані здебільшого на другій групі, не можуть цивілізовано співпрацювати з великими туроператорами, як є юридичними особами.

Що попереду?

Так, поки що це полегшення діє лише для 7% наявних готелів, що є юридичними особами та мають зірки. Так, лише до 2023 року. Так, у Туреччині нещодавно, як інструмент підтримки готелів у кризу, ПДВ знизили із 8% до 1%.

Реклама:
Але на сьогодні для українських готелів це хоч якийсь стимул переходити на юридичну особу, і це краще працює в контексті легалізації грального бізнесу. Тому що за новим законом відкривати зали та казино можна лише в готелях, які мають 3-5 зірок, а отже є юридичними особами та сплачують ПДВ.

Тепер необхідно терміново оновити стандарти присвоєння зірок до сучасних світових, а не користуватися стандартами минулого сторіччя. Наприклад, за чинним ДСТУ п’ятизірковий готель повинен мати у номері доступ до радіоточки, і при цьому ані слова не сказано про доступ до Wi-Fi. Абсурд, правда?

Також необхідно терміново змінювати процедуру присвоєння зірок, робити її більш відкритою та регламентованою.

Окрім того, люди, які працюватимуть у Комісії з категоризації, мають бути обрані шляхом державного конкурсу та підпадати під антикорупційне законодавство. Далі буде.

Анна Романова, для УП

Колонка — матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.

Колонка – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст колонки не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ній піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора колонки.
Реклама:
Шановні читачі, просимо дотримуватись Правил коментування

На порозі катастрофи. Розподілена генерація – шанс уникнути зимового блекауту

Три причини, чому саме зараз пора об'єктивно оцінити роботу АРМА

Чому управління відходами комерційної та промислової упаковки повинні здійснювати виробники

Де межа між національними інтересами та захистом права власності?

Червень великих подій: що чекати Україні?

Як видавцеві захистити авторське право: дослідження книжкового ринку